نوشته شده توسط : عباسی

وقتی كه پروژه ساخت یك اپلیكیشن كلید می‌خورد، یكی از اولین مواردی كه بایستی به آن اعتنا شود، امنیت میباشد . مجموعه های طراح و آفریننده اپلیكیشن ها باید این حقیقت را بپذیرند كه فقط اپلیكیشن هایی در بازار رقابت باقی خواهند ماند كه بتوانند امن بودن خویش را به اثبات برسانند . متاسفانه ایرادات امنیتی زیادی در‌این مسئله به وجود می‌آیند كه در‌حالتی که به موقع تشخیص داده نشده و از در بین نروند، ممكن می باشد به آتی كاری صاحبان اپلیكیشن و همچنین گروه تولید کننده آن، صدمات جبران ناپذیری وارد کنند .

اپلیكیشن درین مقاله ما قصد داریم  طراحی اپلیكیشن  تا تنی چند از ایرادات امنیتی عمومی در تولید برنامه های تلفن همراه تلفن همدم را به شما گوش زد كنیم تا در شرای به فكر تولید یك نرم افزار میباشید، این مورد ها را موضوع اعتنا خویش قرار دهید . پس با ما هم پا باشید .
۱- اخذ كدها از منابع نا دارای اعتبار در‌صورتی‌كه قصد دارید یك اپلیكیشن را بسازید، میتوانید از صفر تا صد آن را به تنهایی انجام ندهید و برای تكمیل كارتان از كدهای فراهم ای كه به راحتی قابل دسترسی می باشند، استعمال نمایید . البته این نكته را فراموش نكنید كه مبداء اخذ این كدها باید معتبر باشد . چون در غیر این چهره ممكن میباشد كدهایی را مورد به کارگیری قرار دهید كه به عنوان دام برای سازندگان نرم افزار ها در لحاظ گرفته شده اند و به راحتی میتوانند موضوع خرابكاری و خواندن بدون جواز داده ها را مهیا کنند .
۲- عدم توجه به آپ دیت منظم برنامه یكی از خطاها امنیتی در ساخت یك اپلیكیشن، عدم دقت به آپ دیت مداوم آن است . ایجاد یك برنامه فارغ از دستكاری و اصلاحات خطاها، آن را به فنا كشانده و به غیر از مشكل ها امنیتی، اعتماد کاربران را نیز از فی مابین میبرد .
اپلیکیشن هایی كه به مسائل امنیتی آنها اعتنا متعددی نشده و از طرفی با اطلاعات بانكی و محرمانه كاربران راز و عمل دارا هستند، مورد علاقه هكرها می باشند . در واقع هكرها با پیدا كردن حفره های امنیتی این برنامه ها رویکرد نفوذ و سوء به کار گیری از اطلاعات کاربران را خواهند یافت . پس می بایست آپ دیت های امنیتی را به جدی گرفت .
عدم دقت به آپ دیت | ایرادات امنیتی ۳- چك و تست نكردن برنامه اپلیكیشن هایی كه می سازید هم نظیر وب یاست ها نیاز به تست و بررسی دارند . این چک ها اشكال متعدد دارا‌هستند و با اعتنا به نیاز برنامه و دسترسی هایی كه به آن داده میشود، به گونه های متفاوتی اجرا خواهند شد . در بعضی از موارد می توانایی تست را با یاری به چنگ آوردن از هكرهای رسمی انجام بخشید تا ترازو نفوذپذیری برنامه تعیین شود .قابل انعطاف افزارهای تست امنیت نرم افزار ها نیز میتوانند در كسب اطمینان از امن بودن برنامه شما موثر باشند . این نرم افزارها، مجوزها، كدها و حتی خود دستگاه را مورد باز نگری قرار می‌دهند .



:: برچسب‌ها: طراحی اپلیكیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

 تابلوهای محرمانه ، صرفا در دسترس یوزرها گزینش شده‌است.

o تابلوهای فرماندهی ، که شبیه تابلوهای سری با یک تفاوت می باشند: در‌این‌صورت ، دسترسی به گروهی غیر وابسته از پرسنل (به عنوان مثالً گروه پروژه) قابلیت پذیر میباشد.
o تابلوهای همگانی این تابلوها در دسترس هر استفاده کننده میباشد.
جستجوی امور. پیشنهاد می شود کاوش با بضاعت غربال کردن بر پایه ی لغت ها ، مهلت ها ، برچسب ها ، اعضای گروه را انجام دهید.
وظایف
آیتم بعدی که در لیست خصوصیت های طراحی اپلیکیشن برنامه های دارای فایده موجود است ، رئیس عمل تمامی جانبه میباشد (در Trello ، به آن‌ها کارت گفته می گردد).
 
هر فعالیت می بایست دارنده مختصات تحت باشد:
 
برچسب ها. با به کار گیری از برچسب های مختص (مانند علائم رنگی) ، استفاده کننده میتواند وظایف را در نوع های خاصی تقسیم نماید. علائم قرمز رنگ ممکن میباشد مسئول شغل های فوری باشد ، موردها زرد رنگ با وظایف با اهمیت میانگین ​​و غیره همخوانی داراست.
موقعیت اما شرایط فعالیت نیز بسیار مهم میباشد. ما یک سری آیتم بی آلایش ارائه میدهیم:
o وظیفه نو؛
o در هم اکنون پیش رفت؛
o عمل انجام شد.
o مهیا برای باز بینی؛
o فعالیت به عقب افتاد.
ضرب الاجل. در مدیر پروژه ، دوره بندی بسیار مهم میباشد ، بدین معنا که بستر بازدهی شما می بایست قابلیت و امکان انتخاب مهلت برای هر فعالیت را مهیا نماید.
به اشخاص اختصاص داده گردیده علاوه بر این ، رئیس بایستی بتواند اشخاصی را که مسئولیت انجام یک فعالیت یگانه را دارا‌هستند ، انتخاب نماید.
شرح. در اینجا ما در امر توضیحات عمل کلام می‌کنیم: بعداز تلاوت آن ، یک کارمند کمپانی بایستی بلافاصلهً ادراک نماید که چه چیزی از او مراد شده‌است (کاری که بایستی انجام دهد).
پرونده ها طولانی تر شدند. بعضی وقت ها تعریف عمل کفایت نمیکند ، به این ترتیب لازم میباشد قابلیت و امکان ضمیمه کردن پرونده ها به فعالیت ، خواه یک مدرک متنی ، یک فولدر صوتی یا این که تصویر را معرفی نمایید.
ایده ها. آیتم بعدی در لیست خصوصیت های برنامه های دارای فایده ، قابلیت گذاشتن ایده ها درباره‌ی عمل میباشد.
اشتراک گذاری. یوزرها همینطور می‌توانند از این مجال برای به اشتراک گذاشتن فعالیت با بقیه پرسنل سپاسگزار باشند (که می‌تواند در مراحل عمل اثرگذار باشد). آیتم خوب این میباشد که بطور اتومات لینک مرتبط با یک عمل را به نشانی اینترنتی همکار (های) منتخب خویش ارسال فرمایید.
مدیر امور. خب ، بالاخره ، رئیس فعالیت را فراموش نکنید ، یعنی: ساخت ، اسکن کردن ، آرشیو کردن ، حذف ، آپدیت کردن حالت ، تکان از مجموعه به تیم (از لیست به لیست) و موردها دیگر.
روز‌نگار
آیا میخواهید محصولی با بازدهی عالی بسازید؟ آنگاه یک خصوصیت Calendar را فراموش نکنید.
 
به Trello دقت نمایید ، این قابلیت و امکان را می‌دهد تا یک موقعیت روز‌نگار ویژه را فعال نمائید. با سپاس از این ، استفاده کننده قادر است کارتهای (یعنی وظایف) توزیع گردیده در کانال روز‌نگار را ببیند ، و به این ترتیب ترازو بازدهی او و یا این که بقیه پرسنل را چک نماید.
ابزارهای مدیریتی
 
ردیاب دوره
به صورت طبیعی ، برنامه های سودمندی فارغ از چنین خصوصیت ای مانند ردیابی دوره نمی توانند انجام دهند. یعنی هر استفاده کننده می بایست در ساعتها مشخص و معلوم تعداد ساعاتی را که برای یک فعالیت یگانه صرف نموده است ، تثبیت نماید. این فرصتی برای ردیابی سرعت کارآمد وی مهیا میشود.
 
اطلاعیه
اعلان ها همینطور یک خصوصیت ضروری می باشند که هم در برنامه های تجاری و هم با بازدهی فردی گزینه انگیزه قرار گرفته میباشد.
این یاد‌آوری ها و هشدارها برای مطلع سازی یوزرها از مهلت های نزدیک ، شغل های جدیدی که به آنان اختصاص داده گردیده ، اخذ برخورد و غیره لازم میباشد.
 
اعلان ها میتوانند از چند مدل گوناگون باشند:
آگهی در کاغذ تلفن (یا این که رایانه فردی)؛
نشانی اینترنتی هشدار دهنده؛
آگهی پیام کوتاه؛
پیام ارسال گردیده با استعمال از پیام رسان فوری (Viber، Slack، WhatsApp).
پشتیبانی
استفاده کننده ممکن میباشد هنگام تعامل با پلتفرم رئیس دوره و بازدهی با ایراد خاصی روبرو شود که در این‌حالت به یاری نیاز دارااست. و یک مجموعه پشتیبانی شایسته ترین چاره خواهد بود.


:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

در‌این نوشته‌ی‌علمی عملکرد می‌کنیم تمام نکات مهم برای seo و سئو وب سایت در گوشی را به شما یادگرفتن دهیم. پیش از هر چیز می بایست با تعریف‌و‌تمجید ظریف seo تلفن همراه آشنا گردیده و الگوریتم های نو گوگل برای مرتبه بندی نتیجه ها در تلفن همراه را بازنگری کنیم.

تعداد جستجوهای انجام یافته طراحی اپلیکیشن بوسیله تلفن همراه به‌سرعت در درحال حاضر پرورش میباشد و حالا در حدود 56 درصد جستجوها در گوگل از روش تلفن های هوشمند انجام می‌شود.

55 درصد یوزرها با تلفن همراه وارد وب سایت می‌شوند که الگوریتم Mobile First Index بر آنان تاثیرگذار میباشد
این مراحل با پرورش دیده گیری رو به ارتقا میباشد و میتوان اظهار کرد در سالهای آینده کاوش از روش گوگل در تسخیر تلفن همراه خواهد بود. استقبال یوزرها از تلفن های هوشمند به قدری زیاد بوده میباشد که گوگل الگوریتم هایی منحصر مانند Mobilegeddon برای بازبینی و ایندکس ورژن تلفن همراه وبسایت ها معرفی نموده است.

همینطور گوگل در حیث دارااست در آینده ای نزدیک با استعمال از الگوریتم Mobile First Index ورژن تلفن همراه وب سایت ها را ترازو اصلی نظارت محتوا و انتخاب مقام در حاصل جستجوها قرار دهد.

seo تلفن همراه چه میباشد؟
تمامی کار های انجام یافته برای سئو ورژن گوشی وب سایت و بهبود تجربه کاربری در آن که موجب کسب مقام بهتر در نتیجه ها گوگل میگردد را Mobile بهینه سازی می نامیم.

این کار ها هم در مورد پباده سازی ورژن تلفن همراه یعنی به کارگیری از تکنیک هایی مانند Responsive Design یا این که Dynamic Serving‌ و هم در بهبود تجربه کاربری یعنی ارتقا سرعت تارنما و دسترسی سهل به محتوا گزینه اعتنا خواهد بود.

دقت نمائید که از لحاظ گوگل Mobile Device هم اندازه یک تلفن هوشمند میباشد و تبلت ها در گونه بندی تماما متفاوتی قرار می گیرند. اما انگیزه ما بهینه سازی وبسایت برای تمامی دستگاه ها و یوزرها میباشد البته آنچه درین نوشته‌ی علمی گزینه مشاجره میباشد به تلفن های هوشمند اختصاص دارااست.

الگوریتم های گوگل برای گزینش رده در تلفن همراه
اینک 95 درصد جستجوهایی که از روش تلفن همراه انجام میگردد از روش موتور جستجوی گوگل می‌باشند. در فیض دقت به استانداردها و الگوریتم های آن برای کسب رده بهتر و بازدیدکننده طولانی تر اهمیت بسیار بالایی داراست.

الگوریتم Mobilegeddon
در سال 2015 گوگل به طور رسمی الگوریتم Mobile-Friendly خویش را معرفی کرد که اکثری آن را با اسم Mobilegeddon می‌شناسند.

الگوریتم Mobilegeddon و تاثیر آن بر seo گوشی
با معرفی این الگوریتم عملا درجه بندی حاصل در دسکتاپ و تلفن همراه مختلف شد، به‌این مضمون‌ که هنگام جستجوی یک واژه و کلمه کلیدی در دسکتاپ ممکن میباشد نتیجه ها متفاوتی با به عبارتی عبارت در گوشی ببینید.

تا قبلا مورخ تلفن همراه فرندلی بودن وبسایت یک نکته مثبت و بها افزوده با تاثیر نادر برای شما محسوب می‌شد البته بعد از آن گوگل بخش اعظمی از وبسایت هایی که برای اکران در گوشی مطلوب نبودند را جریمه کرده و منزلت آن‌ها‌را در حاصل کاوش از روش گوشی کاهش بخشید.



:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

طراحی اپلیکیشن Seeing Aاین اپلیکیشن از بهترین برناه های هوش تصنعی آیفون در فهمیده است که با هدف یاری به نابینایان و نادر بینایان ساخته شده است. در این برنامه امکاناتی مانند تشخیص رنگ، خواندن دست نویس ها و ... موجود هست که به این دسته افراد امداد میکند. از دیگر ویژگی های آن، خواندن نوشته‌های کوچک و بزرگ می باشد و دسترسی به آن حتی‌د‌ر حین نبود اینترنت هم قابلیت و امکان پذیر میباشد. اپل این متاع خودرا به طور مجانی عرضه کرده است.

 

Extreme – Personal Voice Assistant

این برنامه با پشتیبانی از زبان هایی مانند: انگلیسی، هندی، چینی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی، اندونزیایی و ... می‌تواند با سرعتی بالا به سؤالات متعدد شما پاسخ دهد. با به کار گیری از ویس و صدا این اپلیکیشن کارهارا به نه انجام می دهد و امکان هایی مانند پاسخ تلفنی، پاسخ پیامک، ایمیل و عکس فراهم کردن را نیز دارد.

 

AI with Python

این برنامه هوش تصنعی و مصنوعی با درنظر خریدن علایق شما، به شما پاسخ می‌دهد. AI with Python قادر است موضوعات متفاوت را تخت گاز تشخیص دهد و با به کار گیری از تصویر، صدا و متن به شما جواب دهد. این برنامه پرسرعت، به صورت بدون پول قابل به کار گیری است.

 

نتیجه گیری:

همان طور که گفته شد، هوش مصنوعی کاربردهای فراوانی دارااست و درحال حاضر دستیارهای هوشمندی مانند سیری و کورتانا و الکسا مشغول فعالیت می‌باشند. شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و مایکروسافت در مورد هوش تصنعی تحقیقات مهمی انجام می دهند که اما بخش قابل توجهی از پروژه های این حوزه را به صورت عمومی منتشر نمی‌کنند. استفاده از هوش مصنوعی در آینده رواج بیشتری پیدا خواهدکرد و به عنوان مثال طبق تحقیقات دانش کده آکسفورد، تا حدود۴۷ درصد از کل جایگاه‌های شغلی ایالات متحده امریکا در سال ۲۰۳۰ به صورت اتوماسیون و فارغ از حضور انسان انجام می‌گیرد.



:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

 طراحی اپلیکیشن در‌این نوشته‌ی‌علمی سعی داریم تارنما Apkpure را که در مورد دانلود از پلی استور بسیار کاربردی ست ، معرفی کنیم . در واقع این وب سایت را میتوان پایین عنوان تبدیل کننده ای حرفه ای برای اپلیکیشن های جان پباده سازی اپلیکیشن دار در بازار دانست .با سرای وب همدم باشید .

پباده سازیطراحی اپلیکیشن
اپلیکیشن پلی‌استور مرجعی غنی از اپلیکیشن‌های اندرویدی بوده که میلیون‌ها اپلیکیشن بدون‌پول و پولی را در خود جای داده و کامل ترین منشا اندرویدی را در اختیار کاربران قرار داده میباشد . با این حالا، استعمال از آن برای بعضا کشورهای عالم، از گزاره مرزو بوم کشور ایران با دردسرهای بخش اعظمی یار است و محبوبیت هر چه بیش تر مارکت‌های داخلی از گزاره مایکت، فراری بودن کاربران را از پلی‌استور نشان می‌دهد . مارکتی که بدون نرم افزار‌های گذر از تحریم، هیچ عکسی در آن بارگذاری نمی‌شود و کم نرم افزار‌هایی نیز که گزینه‌ی دانلود آنها فعال است، از سرعت بسیار کمی هنگام دانلود برخوردارند . اما مسئله اصلی که وب سایت‌های تبدیل کننده‌ی لینک و پیوند پلی‌استور، به فولدر دانلودی را به وجود آورد و به سرعت نیز به محبوبیت رساند، ترجیح کاربران به دانلود بازی و برنامه‌ها از طریق رایانه و بعد از آن انتقال آن به موبایل بود؛ امکانی که حتی مارکت‌های داخلی نیز چاره ای برای آن پیدا نکردند و برای دانلود برنامه‌ها و بازی‌ها، می بایست اپلیکیشن مارکت‌های متبوع را در موبایل نصب می‌کردید . از همین رو، ابزارهای آنلاین برای تبدیل و دانلود این اپلیکیشن‌ها بخشی از مهم‌ترین نیازهای کاربران اندرویدی شدند؛ به طوری که شاید شما نیز برای تبدیل‌های خود از سایت‌هایی همچون Apk Downloader به کار گیری کنید .
با این نیز اکنون توصیه می‌کنیم که همین هم اکنون یک زمان به سایت معرفی شده در این پست، یعنی Apkpure .com بدهید تا متوجه شوید با یک کدام از بهترین وب سایت‌های جان دار در‌این موضوع آشنا شوید .


Apkpure برخلاف همتایان خود، فقط یک دانلود کننده‌ی صرف نیست . بلکه با وارد کردن نام یا آیدی یا لینک و لینک و پیوند هر اپلیکیشن، این وب سایت اقدام به دانلود تمام پروفایل نرم افزار متبوع می کند و علاوه بر پیوند دانلود، اسکرین شات‌ها، توضیحات انگلیسی، و کلیه اطلاعات دیگری که در پلی‌استور موجود هست را نیز برای شما به سایت خود منتقل می نماید تا بتوانید بدون ایرادات تحریم یا لودنشدن سایت یا تصاویر، به طور کامل قادر به استفاده از برنامه‌ها و اطلاعات آنها باشید . آرشیو و دیتابیس Apkpure به قدری بدون نقص است که می‌توانید با کلیک روی نام خالق‌ی برنامه یا بازی مورد نظر، به دیگر اپلیکیشن‌های تولید شده توسط آن تیم نیز دسترسی داشته باشید . دیگر نیاز نیست با وارد کردن لینک پلی‌استور در وبسایت‌هایی همچون EvoziApkDownloader فقط به لینک و پیوند و پیوند دانلود پوشه آیتم نظرتان بسنده فرمائید . به کمک Apkpure می‌توانید به اسکرین شات‌ها و توضیحات فایل‌ها نیز دسترسی داشته باشید تا اپلیکیشن‌های گزینه نظرتان را با اطمینان و با درایت بیشتری دانلود فرمایید . این سایت دارنده محدودیت زمانی در لینک‌های تبدیل شده نیست و نرم افزار‌هایی که به وسیله شما یا دیگر کاربران تبدیل می شوند، در سرورهای این وب وبسایت باقی می مثل . از همین رو می‌توانید تنها با جستجوی بخشی از اسم برنامه نیز، اپلیکیشن آیتم نظرتان را پیدا فرمایید . برتری دیگری که Apkpure نسبت به تارنما‌های دیگر دارااست تبدیل پروفایل اپلیکیشن‌های پولی می‌باشد . به نحوی که اگرچه پیوند دانلودی در فعالیت نخواهد بود، ولی تمام اطلاعات، اسکرین شات‌ها و… را در چنگ شما قرار خواهد داد که امری بسیار کارآمد برای بعضا کاربران خواهد بود .



:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

طراحی اپلیکیشن  برای ابتدا برنامه نویسی تلفن همراه فقط به یک کامپیوتر خانگی و یا این که لپ تاپ دربین رده نیاز خواهید داشت. ولی در‌حالتی که از سیستم های توسعه یافته خیس به کار گیری کنید، می‌توانید مراحل توسعه نرم افزار ها را سریع خیس فرمائید. چون زمانی که حجم کدهای درج شده بالا می رود، در صورتی‌که سیستم شما ضعیف باشد قابلیت داراست برای پردازش و بازبینی کدها نماید شود. به این ترتیب به افرادی که قصد دارا هستند به برنامه نویسی تلفن همراه بپردازند توصیه میشود سیستمی با دست‌کم 3 گیگابایت رم تنظیم نمایند. پس در شرایطی‌که می توانید، سیستمی برای برنامه نویسی گوشی تعیین نمائید که از حداقل سیستم معرفی گردیده در پایین توانا خیس باشد.

2 GB RAM minimum, 8 GB RAM recommended

2 GB of available disk space minimum,
4 GB Recommended (500 MB for IDE + 1.5 GB for Android SDK and emulator system image)
1280 x 800 minimum screen resolution
Java Development Kit (JDK) 8
معرفی گویش های برنامه نویسی اندروید


همانطور که می‌دانید تعیین گویش برنامه نویسی یکی گرفتاری های کسانی میباشد که قصد دارا‌هستند برنامه نویسی را آغاز نمایند. این زمینه مدام یکی‌از دعوا برانگیزترین و داغ ترین موضوعات در حوزه برنامه نویسی میباشد. جواب به این سوال بی تردید عمل معمولی ای وجود ندارد و می بایست از ابعاد مختلفی گزینه باز‌نگری قرار گیرد. چون لهجه های برنامه نویسی متعددی از جمله جاوا، کاتلین، جاواسکریپت و .... می‌توانند با انگیزه برنامه نویسی سیستم استدلال اندروید تعیین شوند.

طولانی تر بدانید : برنامه نویسی : شایسته ترین گویش های برنامه نویسی در سال 1398
ولی گویش هایی که توسط گوگل تحت عنوان گویش قانونی این پلتفرم معرفی گردیده اند، جاوا و کاتلین می باشند. گویش های دیگر به طور پیش فرض به وسیله اندروید پشتیبانی نمی شوند. برای استعمال از اینگونه لهجه ها ابزارهایی به مراد تبدیل کدها به خروجی قابل نصب در اندروید گسترش داده شده‌است. کلاً متداول ترین زبان های برنامه نویسی که کار کشته به توسعه و گسترش نرم افزار های اندرویدی می‌باشند عبارتند از:

گویش برنامه نویسی جاوا
لهجه برنامه نویسی کاتلین
زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت
لهجه برنامه نویسی سی شارپ
گویش برنامه نویسی پایتون
لهجه برنامه نویسی بیسیک
گویش برنامه نویسی دارت
تعیین و یادگیری گویش برنامه نویسی


شاید با معرفی زبان های برنامه نویسی در بخش قبل، برای تعیین لهجه آیتم نظرتان پاره ای سردرگم گردیده باشید. همانگونه که اشاره شد، تعیین زبان برنامه نویسی برای اشخاصی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی دارا هستند، قادر است امری طاقت فرسا باشد. گویش های برنامه نویسی فقط ابزارهایی هستند که برای پیاده سازی ایده های برنامه نویس ها به عمل می روند. به این ترتیب در صورتیکه انگیزه و قصدمان از برنامه نویسی را بدانیم، آنقدرها هم که تصور می‌کنید، گزینش لهجه امری پیچیده وجود ندارد.

شاید تعیین لهجه های برنامه نویسی غیر قانونی برای کسانی که به بقیه لهجه های برنامه نویسی احاطه دارا هستند، امری منطقی باشد. چون میخواهند با زبانی که می‌دانند وارد دنیای برنامه نویسی موبایل شوند. به عنوان مثال اشخاصی که برنامه نویس سی شارپ میباشند میتوانند از تکنولوژی زامارین استعمال نمایند. چون دیگر نیاز به صرف دوره برای یادگیری زبانی تازه نخواهند داشت و در کمترین زمان می توانند نرم افزار های اندرویدی را گسترش دهند.

البته برای افرادی که تصمیم دارا‌هستند به یک کارشناس اندروید تبدیل شوند و صرفا به توسعه قابل انعطاف افزارهای اندروید بپردازند، شایسته ترین تعیین لهجه جاوا یا این که کاتلین خواهد بود. چون بی تردید در مراحل توسعه و گسترش قابل انعطاف افزارهای اندرویدی با ایرادات و سوال ها متعددی رو به رو خواهید شد. معمولا پاسخ اینگونه بحران ها را در اوراق کتابخانه ها، نمونه های گوگل، وب سایت های پرسش و جواب مانند Stackoverflow و... پیدا خواهید کرد. ولی به جهت اینکه لهجه جاوا تحت عنوان لهجه قانونی اندروید عمر بیشتری در توسعه و گسترش این سیستم ادله داشته میباشد، اکثر این منابع از لهجه جاوا به کار گیری مینمایند. گویش جاوا نسبت به بقیه زبان ها پیچیدگی های خودش را دارااست اما در حالتی که به طور اصولی آن را خیال و خاطر بگیرید، در حوزه گسترش اندروید برنده خواهید شد.



:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

طراحی اپلیکیشن اپليكيشن‌ها بخش مهمي از تكنولوژي روز جاري محسوب مي گردند به طوري كه مي‌اقتدار آن ها را دليل مهم برتري سيستم ادله‌هايي مانند اندرويد و iOS دانست . گوگل و اپل با تولید پلتفرمي کار کشته پيروز شدند گسترش طراحي اپليكيشن دهندگان داراي آوازه را به سمت خویش جذب نمايند . اين موضوع منجر شد اپليكيشن‌هاي پركاربرد و پربازدید اعتنا‌ها را به تلفن‌هاي هوشمندي معطوف كند كه از اين سيستم استدلال‌ها به كارگيري مي‌كردند .

به‌اين ترتيب مي‌قدرت اظهار‌ يكي از مهم ترين عوارض پیروزی اين دو پلتفرم كار كشته اپليكيشن‌ها بوده‌اند . بخش اعظم اين اپليكيشن‌ها به رخ بومي پباده سازي گردیده‌اند . به زبان معمولي اپليكيشن‌هاي بومي يا اين كه اين كه به انگليسي Native نرم افزار‌هايي مي‌باشند كه به صورت سواي واسطه براي سيستم ادله‌هاي مختلف ایجاد ميشوند . براي مثال براي ايجاد نرم افزار‌هاي بومی اندرويد مي بايست از لهجه‌هاي جاوا و به تازگی كاتلين به كارگيري كرد و براي گسترش‌ي اپ‌هاي iOS گویش‌هاي Objective-C يا اين كه Swift تعیین اصلي توسعه و بسط دهندگان خواهد بود .
پباده سازياپليكيشنقابل انعطاف افزار‌هاي ساکن احتمال دارااست در حال حاضر بي حريف باشند . چرا كه دست توسعه و توسعه و گسترش دهنده‌ها را براي اعمال تغييرات متفاوت به صورت كامل گشوده مي گذارد . به طوري كه مهندسين كامپيوتر قادرند به طور بي واسطه دستورها اساسي و اپلیکیشن‌ها را آنطور كه دلخواهشان می‌باشد تغيير و تحول دگرگون سازي دهند . ولي با اين هم اکنون مي بايست اذعان كرد كه اپليكيشن‌هاي بومي عاري از نقص‌ نيستند .
اين روز‌ها يك عدد از اصلي‌ترين كليد‌هاي موفقيت بسط دهندگان اين میباشد كه تمركز خویش را روي دو پلتفرم كليدي اندرويد و iOS معطوف نمايند . در‌صورتي‌كه يك كمپاني قابل انعطاف افزاري قصد داشته باشد كه نرم افزار خويش را روي هر دو پلتفرم ياد گرديده ایجاد كند، مي بايست دو پروژه‌ي انقطاع از نيز براي اندرويد و iOS را پيش ببرد . موضوعي كه سخت و مشقت بار به حيث ميرسد . براي حل اين خلل اينترنت اپليكيشن‌ها معرفي شدند كه يك عدد از سیرتکامل هاي آن نرم افزار‌هاي پايين اينترنت پيش رونده يا اين كه PWA ها ميباشند .


قابل انعطافافزار پيش رونده يا اين كه PWA چيست؟ اینترنت نرم افزار پيش رونده يا اين كه اين كه Progressive Web App يك نرم افزار پايين اینترنت مي‌باشد كه يك اینترنت سايت را در قالب يك نرم افزار در تلفن‌هاي هوشمند يا اين كه تبلت‌ها به نمايش مي گذارد . در واقع نرم افزار‌هاي پيش رونده کارایی مي نمايند تا كاربرد يك اپلیکیشن بومي را ارائه دهند با اين تفاوت كه در قالب يك مرورگر يك وبسایت را به سناريو خواهند گذاشت .
به لهجه معمولی‌خیس، نرم افزار‌هاي پيش رونده يك اينترنت وبسایت مي باشند كه با به كارگيري از يك مرورگر مثل گوگل كروم وارد آن مي‌شويد . شما با يك اپلیکیشن راز و فعاليت داريد كه کلیه‌ي تعاملات يك اپلیکیشن عادي و ساکن را خواهد داشت . بعد از ورود از شما پرسيده خواهد شد كه آيا قصد داريد يك آيكون از آن را به گوشي خویش طولاني خیس نمائيد يا خیر؟ بعداز انجام اين كار كافيست روي آيكون بيش خیس گردیده در موبايل خویش بزنيد تا نظير يك نرم افزار و فارغ از ورود به مرورگر از آن استفاده كنيد .



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

طراحی اپلیکیشن  PWA یا وب اپلیکیشن پیش رونده که نسل تازه اپلیکیشن‌های زیر وب می‌باشند و می‌توانند آینده‌ی اپلیکیشن‌های موبایل را دگرگون کنند.

 

وب‌ اپلیکیشن‌های پیش رونده از فناوری جدید در مخلوط اپلیکیشن‌های موبایل و وب‌وبسایت‌ها به کارگیری می نمایند. این اپلیکیشن‌ها با استفاده از مرورگرها در اختیار کاربران قرار می گیرد و نیازی به دانلود از مارکت‌ها نیست. تغییرات انجام شده درین اپیلیکیشن‌ها به صورت خودکار انجام می گردد و نیازی به ارائه نسخه‌ جدید برای بروزرسانی نیست. اشتراک گذاری درین اپلیکیشن‌ها از طریق پیوند انجام می گردد به‌این رخ که آدرس URL را در مرورگر قرار داده و اپ را نصب می‌کنید. همچنین می توانید لینک را با استعمال از کد QR ارائه دهید.

 

از دیگر ویژگی‌های این تکنولوژی ارسال نوتیفیکیشن از سمت سرور به کاربران، دسترسی در هر بعدازظهر و مکان، تلاش آفلاین برای نمایش اطلاعات از خیال کش شده و آپدیت شدن اطلاعات در زمان اتصال به اینترنت می‌توان، اشاره کرد.

 

 

 

مزایای PWA

واکنش گرا: PWA یا وب‌ اپلیکیشن پیشرونده قابل اجرا بر روی هر سیستم عاملی است و هم از قابلیت Responsive یا عکس العمل‌گرایی صفحه ها وب که از هر کاغذ نمایش با هر سایزی می باشد، پشتیبانی می‌کند.

 

قابل جستجو : با اعتنا به اینکه وب اپلیکیشن‌های پیش رونده یک وب‌سایت محسوب می‌شوند، از طریق موتورهای جستجو قابل یافتن می باشند.

 

قابل پیوند‌دهی: وب‌ اپلیکیشن‌های پیشرونده برخلاف اپلیکیشن‌های ساکن (native) نیازی به طی کردن مراحل پیچیده‌ی نصب و دانلود از Play Store یا App Store را ندارند و اشتراک‌گذاری آن‌ها از طریق یک نشانی وب (URL) به راحتی امکان‌پذیر می باشد.

 

ظاهر اپلیکیشن‌وار: وب‌ اپلیکیشن‌ها از نظر رابط کاربری و مسیریابی به اپلیکیشن‌های بومی یا native شباهت زیادی دارند.

 

بی‌نیاز از اتصال اینترنت: وب اپلیکیشن‌ها در صورت ضعیف بودن یا آفلاین بودن اینترنت هم قابل استعمال هستند.

 

نوتیفیکیشن: احتمال اینکه کاربران اپلیکیشن‌های موبایل مجددا از اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند بیشتر از احتمال مراجعه‌ی مجدد به یک‌ وب‌وب سایت می باشد. وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده با استعمال از ویژگی‌ اعلان‌های سمت سرور (Push Notification)، این ضعف را جبران کرده‌اند.

 

به‌روز بودن: در حالی که اپلیکیشن‌های بومی یا native نیازمند بروزرسانی می باشند. وب اپلیکیشن‌های پیش رونده همیشه به آخرین نسخه، بروز میباشند و زمانی که محتوای جدید منتشر شود و کاربر به اینترنت متصل باشد، آن محتوا بلافاصله در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

 

ایمن: با توجه به اینکه وب اپلیکیشن‌های پیش رونده در بستر و پروتکل HTTPS قرار دارند، ایراد امنیتی نخواهد داشت.

 

نادر‌حجم بودن داده: PWA بسیار نادر‌حجمتر از برنامه‌های موبایل است و به پهنای باند کمتری نسبت به برنامه‌های Native نیاز دارااست چون مزیت ذخیره‌سازی خیلی بهتری دارند.



:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

 طراحی اپلیکیشن پباده سازی نرم افزار Android Studio بر طبق IDEA IntelliJ برای بسط نرم افزار اندروید است. این ابزار اضافه در مه 2013 برای گسترش اندروید منتشر شده بود،و در‌این زمان با ورژن بتا به توسعه و گسترش دهندگان اندروید معرفی شد و در june 2015 ورژن آخری این برنامه معرفی گردید. در‌این آموزش شما میتوانید فرایند زیر را برای نصب Android Studio خاطر بگیرید.

 

برای نصب اندروید استودیو(Android Studio) میبایستی که فولدر ورژن نصبی اندروید استودیو را از وب وب سایت توسعه دهندگان اندروید اخذ و نصب فرمایید تا بعداز نصب اخرین ورژن SDk اندروید نیز هم پا آن نصب شود.

محیط نرم افزار Android Studio

 

1-خطای cannot start Android Studio :

ERROR: cannot start Android Studio. No JDK found. Please validate either ANDROID_STUDIO_JDK, or JDK_HOME or JAVA_HOME points to valid JDK installation. ECHO is off. Press any key to continue
این نادرست بدین ادله می باشد که هنگامیکه نرم افزار اندروید استودیو نصب شد و خواستیم آن را اجرا نماییم، در صورتیکه با اخطار مواجه شویم و برنامه اجرا نشود، میبایستی که جاوا jdk 1.7 را نصب کنیم و یا در حالتی که تا قبلی از این نصب شده باشد، باید مسیر آن را در بخش System Variable ویندوز ست کنیم

به مسیر تحت میرویم

Start menu > Computer > System Properties > Advanced System Properties. بعد از آن گزینه Advanced tab > Environment Variables را تعیین می کنیم.

مورد بیشتر کردن system variable را انتخاب کنید و در بخش name می بایست JAVA_HOME را بنویسید و در بخش value نیز مسیر نصب جاوا را مانند C:Program FilesJavajdk1.7.0_21 وارد نمایید

 

2- خطای Android SDK is out of date or is missing templates :

Your Android SDK is out of date or is missing templates. Please ensure you are using SDK version 22 or later.
این اشتباه به‌این استدلال می باشد که sdk اندروید شما تحت است و نمی تواند اندروید استودیو از این sdk استعمال نماید که بایستی sdk اندروید را بروز برسانی فرمایید.

مسیر نصبی sdk اندروید در ویندوز :

UsersAppDataLocalAndroidandroid-studiosdk
مسیر نصبی sdk اندروید در مک:

/Applications/Android Studio.app/sdk/
آنگاه توشه دیگر Android Studio را اجرا فرمایید و به مسیر Configure > Project Defaults > Project Structure بروید و sdk اندروید خود را روی آخری نسخه Android SDK قرار دهید



:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

طراحي اپليكشن مزايايپباده سازي نرم افزار شبیه اسنپ از آنجا كه اپليكيشن اسنپ از ساختار اوبر پيروي كرده میباشد، براي همين يك ساختار كاركشته طراحي اپليكشن پشت آن قرار دارد . همچنين، در یک سری سال قبلی، اسنپ تجربه‌هاي زيادي را به دست آورده مي باشد و هر تغيير‌و دگرگون سازي مثبتي كه روي برنامه تلفن همدم خویش اعمال مي‌كند، در واقع نتيجه بررسي‌هاي دوچندان اين شركت میباشد .

از طرف ديگر، اسنپ اولين شركتي بود كه تاكسيراني اينترنتي را وارد جمهوري اسلامي ايران كرد . براي همين، اكثر افراد ترجيح مي دهند تا از پباده سازي اپليكيشن شبیه اسنپ به کار گیری كنند .
طراحياپليكشندر
شرايطكلي برخي از مزيت‌هايي كه اين جور تاكسي براي مسافر و راننده داراست، دربرگیرنده موردها ذیل میباشد:· اخلاق و رفتار و خلق و خوی راننده و مسافر بررسي مي شود و در فیس پيدايش هرگونه خلق ناشايست به وسیله هر قضيه و گزارش آن به مالك، فرد خاطي از سيستم حذف خواهد شد . در غايت يك سيستم بدن درستی وجود خواهد داشت .


· بلد نبودن مسير نیست . اپلیکیشن مسير رفت را به راننده و مسافر پيشنهاد مي‌دهد .


· هزينه آن نسبت به دریافت کردن تاکسی خيلي ارزان‌خیس تمام خواهد شد .


امكانات
طراحي نرم افزار شبیه اسنپ تجهيزات طراحي اپلیکیشن شبيه اسنپ را مي‌قدرت به دو بخش، يك عدد براي راننده و ديگري براي مسافر تقسيم‌بندي كرد .
پیشگفتار
تجهيزاتراننده شركت تاكسيراني اينترنتي را ابلاغ مي‌كنيم:· راننده ميتواند پول سفر خویش را به صورت اينترنتي دریافت كند و به اين رخ ديگر نقص‌ نداشتن پول خرد نیست .


· تعیین سفر با خویش راننده میباشد . راننده مي تواند با تحليل مسير سفر و هزينه آن، مسافرت را تائيد يا اين كه اين كه كنسل كند . در واقع، ساعت كاري راننده با خودش میباشد و به اين فیس انعطاف پذيري بالايي داراست .


· راننده ديگر نيازي به پرسيدن نشانی ندارد . به راحتي مي‌تواند با به کار گیری برنامه شبيه گوگل مپ، مسير دسترسي به مقصد را تعيين نمايد و مطابق آن مسير را بپيمايد .


· راننده می‌تواند در صورت هرگونه ایراد با مسافر يا اين كه اين كه اتفاقاتي ناخواسته‌اي كه در طول مهاجرت براي وي پيش مي‌آيد، با بخش پشتيباني در تماس باشد .


· راننده كاركشته مي باشد گزارش كاركرد خويش را در ماه از جمله گردش مالي، تعداد هجرت، امتيازات كسب گرديده به وسيله مسافرين و غيره را مشاهده كرده و از اين رويه كارايي خويش را احتساب نمايد .


· راننده کارکشته میباشد سیرتکامل سرويس خويش را تعيين كند . در صورتيكه راننده در محدوده طرح ترافيك كار مي‌كند، مي‌تواند با گزينش مسئله قضيه حیث، بيشتر مسافران اين ناحيه را بگيرد .


مقاله
ذيلرا از دست ندهيد:طراحي
اپليكيشنمنحصرامكانات
پباده سازي نرم افزار شبیه اسنپ براي مسافران چيست؟ · مسافر در هرجا‌اي از شهر كه باشد، به جای جای‌اي كه بخواهد، مي تواند ماشين كرايه نمايد .


· مسافر مي‌تواند در پایان ماه، گزارش سعي خويش از جمله تعداد سفرها، مبلغ‌هاي پرداختي و غيره مشاهده كند و به اين چهره براي خویش يك برنامه ريزي داشته باشد .


· در صورتي كه مشكلي با راننده داشته باشد، مي‌تواند به راحتي مشکل را با مسئولان شركت در در در ميان بگذارد و چه بسا امتياز پاييني را هم به وي بدهد .


· در صورتي كه وسيله‌اي را جاگذاشته باشد، قدرتمند مي‌باشد به پشتيباني شركت اطلاع دهد و به راحتي وسيله خویش را دریافت نمايد .


· امكان و قابليت رابطه بي واسطه با مسئولان كمپاني براي نفد و پيشنهاد موجود است .


· مي تواند به طور آنلاين هزينه مسافرت خويش را پرداخت نمايد و چه بسا اكانت كاربري خويش را شارژ كند .


· اطلاعات كاربري خويش را توانا ميباشد تصويب نمايد .


· در بخش تنظيمات كاركشته مي‌باشد امكان دريافت اس ام اس و غيره بر پایه ی نياز خویش تغيير تحول تحول دهد .



:: برچسب‌ها: طراحي اپليكشن ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 خرداد 1399 | نظرات ()